Powiadomienia push są niezbędnym narzędziem marketingowym dla każdej marki, która posiada swoją aplikację mobilną. To najlepszy sposób na kontakt z użytkownikami oraz dostarczanie ważnych i pilnych wiadomości bezpośrednio na ich urządzenia mobilne. Sprawdź, jak wykorzystać powiadomienia push do zwiększenia sprzedaży w Twojej firmie.

Powiadomienia push – co to takiego?

Powiadomienia push to komunikaty wysyłane na urządzenie użytkownika przez aplikację mobilną. Najczęściej mają formę wyskakujących okienek i pojawiają się na ekranie blokady lub w górnej części urządzenia mobilnego – użytkownik smartfona widzi je nawet wtedy, gdy jego telefon jest zablokowany. Będąc wysoce spersonalizowanymi i trudnymi do zignorowania, powiadomienia push są jednym z najpopularniejszych kanałów komunikacji z klientami wśród marketerów.

Celem powiadomień push jest przyciągnięcie uwagi klienta. Mogą przekazywać przypomnienia, aktualizacje, promocje i nie tylko. Powiadomienia składają się najczęściej z tytułu, wiadomości, obrazu i adresu URL. Czasami zawierają również logo, emotikony i inne elementy interaktywne. Powiadomienia push dzieli się na dwie podstawowe kategorie: transakcyjne i marketingowe.

Powiadomienia transakcyjne

Powiadomienia transakcyjne to wiadomości push wysyłane na podstawie wcześniejszej interakcji użytkownika z Twoją aplikacją. Mogą zawierać aktualizacje statusu, takie jak potwierdzenia zamówień, weryfikacje, status płatności i aktualizacje dostawy. Powiadomienia o transakcjach są często częścią procesu rozpoczętego z użytkownikiem końcowym, dotyczą na przykład ostatnio dokonanego przez niego zakupu, i są wyzwalane przez określone działanie. Push transakcyjny może dotyczyć również:

  • resetowania hasła,
  • aktualizacji dostawy zamówienia,
  • uwierzytelniania dwuskładnikowego,
  • powiadomienia o porzuconych koszykach ,
  • potwierdzenia rejestracji na wydarzenia,
  • wiadomości powitalne.

Powiadomienia marketingowe

Powiadomienia marketingowe są wysyłane po to, aby zaangażować użytkowników i skłonić ich do wykonania działania, takiego jak zakup. Ich głównym celem jest poprawa retencji aplikacji i generowanie przychodów. Wiadomości marketingowe mogą zawierać specjalne oferty lub rabaty. Niektóre przykłady obejmują informacje o wyprzedaży czy aktualizacjach asortymentu.

Dlaczego warto korzystać z powiadomień push?

Powiadomienia push w marketingu mogą być potężnym kanałem zwiększania sprzedaży i utrzymania klientów. Jako element większej strategii, powiadomienie push pomaga budować świadomość marki za pomocą dobrze zaplanowanego, podzielonego na segmenty komunikatu. Dzięki nim możesz dostarczać swoim odbiorcom spersonalizowane treści w najbardziej odpowiednich momentach.

Jeśli chodzi o dodatkowe korzyści dla Twojej firmy, powiadomienia push mogą też przyczynić się do ograniczenia liczby porzuconych koszyków i zwiększenia współczynnika klikalności (CTR) w witrynie lub aplikacji. Badania wykazały, że dobrze przygotowane mobilne powiadomienia push są w stanie zwiększyć współczynnik konwersji nawet czterokrotnie.

Zwiększ współczynnik konwersji i retencję użytkowników z push

Chcesz wdrożyć powiadomienia push w swojej aplikacji lub witrynie, ale nie wiesz, od czego zacząć? Platforma SerwerSMS pomoże Ci bezpłatnie wysyłać spersonalizowane komunikaty do wszystkich Twoich klientów. Jest prosta w konfiguracji i nie wymaga żadnego doświadczenia technicznego. Już teraz zapoznaj się z ofertą i zwiększ retencję użytkowników oraz współczynniki konwersji w kilku prostych krokach!