Google co jakiś czas aktualizuje swoje wymogi dotyczące pozycjonowania stron internetowych. Za każdym razem oczekuje coraz więcej od witryn. Warto pozostawać na bieżąco z aktualizacjami i stopniowo wprowadzać je na swojej stronie, by w jakimś momencie nie zostać zaskoczonym nadmiarem zadań lub utratą pozycji w wynikach wyszukiwania. Przeczytaj poniższy artykuł i poznaj niektóre trendy SEO na 2023 rok!

Zasady EEAT

EEAT to wytyczne dotyczące jakości stron internetowych. Kolejne litery skrótu rozwija się w poniższy sposób:

  • E (expertise – ekspertyza) – treści opublikowane w witrynie powinny być eksperckie. Dobrze, jeśli tworzą je specjaliści z danej branży lub merytoryczność artykułów jest sprawdzana przez ekspertów z danej branży.
  • E (experience – doświadczenie) – treści zawierające sprawdzoną wiedzę wzbogaconą doświadczeniem są jeszcze bardziej doceniane przez Google. Ważne są również recenzje produktów.
  • A (authoritativeness – autorytet, wiarygodność) – dla Google ważna jest również wiarygodność autora tekstu oraz miejsca, w którym opublikowano treści. Istotną funkcję pełnią opinie pojawiające się w internecie na temat danego autora.
  • T (trustworthiness – zaufanie) – strona powinna też wzbudzać zaufanie za pomocą rzetelnych treści tworzonych przez specjalistów lub we współpracy z nimi, umieszczanie wiarygodnych zdjęć oraz informacji kontaktowych.

Zasady EEAT są szczególnie ważne dla stron internetowych YMYL (Your Money, Your Life), czyli witryn publikujących treści medyczne, finansowe, prawne, polityczne, gospodarcze, naukowe i biznesowe. Jak zadbać o EEAT? Choćby za pomocą takich działań jak:

  • tworzenie aktualnych i jakościowych treści,
  • pozyskiwanie linków do swojej strony,
  • zachęcanie użytkowników do publikowania opinii o produktach lub usługach,
  • dodawanie informacji o autorze do artykułów,
  • zapraszanie ekspertów do udzielania opinii na dany temat,
  • umieszczenie w witrynie informacji kontaktowych i polityki prywatności.

Strategia SXO

SXO to strategia pozycjonowania, która stanowi bardziej „ludzką” perspektywę SEO. Podczas jej wdrażania bierze się pod uwagę nie tylko wysoką pozycję strony w wynikach wyszukiwania, lecz także doświadczenia użytkownika. Na SXO składają się przede wszystkim działania z zakresu:

  • SEO (Search Engine Optimization) – wysiłki mające na celu zwiększenie widoczności strony w Google.
  • UX (User Experience) – doświadczenia użytkownika w trakcie korzystania ze strony internetowej. Zasady UX wykorzystują wiedzę psychologiczną.

SXO to bardzo efektywna strategia pozycjonowania, ponieważ łączy wymogi robotów Google i potrzeby użytkowników.

Jak w praktyce może wyglądać realizacja strategii SXO? Po pierwsze, warto tworzyć czytelne, merytoryczne i przyciągające uwagę odbiorców treści. Powinny one być też odpowiednio nasycone słowami kluczowymi. Ważne są oczywiście wszelkie działania z zakresu SEO, zarówno on-site, jak i off-site. Należy też zadbać o jak najbardziej przyjazny dla użytkownika interfejs, dzięki któremu będzie on intuicyjne poruszał się po stronie. Nie obędzie się również bez optymalizacji konwersji (CRO – conwersion rate optimization), w ramach której trzeba poddać analizie nagłówki, działanie i widoczność przycisków czy wielkość czcionki.

Pozycjonowanie pod featured snippets

Featured snippets to wyświetlające się na samej górze rezultatów wyszukiwania w Google fragmenty odpowiedzi na pytania użytkowników. Internauta nie musi wchodzić na stronę, by zdobyć informacje. Dlatego featured snippets obniżają CTR, czyli liczbę wyszukiwań zakończonych przejściem na witrynę. Możesz spotkać się z takimi rodzajami pozycji zero-click jak:

  • odpowiedzi na pytania,
  • wypunktowania,
  • definicje,
  • tabele,
  • filmy.

By dostosować swoją stronę internetową pod featured snippets, można:

  • W publikacjach na stronie zadawać pytania, takie jak: kiedy? Gdzie? Jak? Co to jest? Ile? Ile kosztuje? Jak zrobić?
  • Umieszczać w treściach frazy kluczowe związane ze swoją działalnością.
  • Projektować krótkie akapity, które zwięźle odpowiadają na pytania.

Zauważ, że podane trendy SEO uwzględniają przede wszystkim potrzeby użytkowników. Dlatego nie należy wpadać w panikę, gdy tylko pojawiają się kolejne aktualizacje w kwestii pozycjonowania. Jeśli nie pomijasz oczekiwań swoich potencjalnych klientów, Google doceni Twoje starania. Trendy nie oznaczają też konieczności całkowitej przebudowy strony i dostosowywania jej wszystkich elementów do kolejnych wymagań. Jeśli nie jesteś specjalistą SEO i nie masz czasu na śledzenie aktualności Google, ale interesuje Cię pozycjonowanie w Lublinie lub w innej miejscowości, sprawdź propozycję IBIF pod adresem: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie.