Marketing w internecie w ogromnej części przeniósł się do social mediów z kilku powodów. Niektórzy nawet całkowicie rezygnują z posiadania strony internetowej i innych reklam, ponieważ rozwinięte konto na Facebooku i Instagramie im wystarcza (co swoją drogą nie jest najlepszym pomysłem, ponieważ im w większej ilości miejsc się reklamujemy tym większe zyski, a strony internetowe również mają swoje zalety). Dlaczego tak się stało? Jakie zalety mają reklamy w social mediach?

Po pierwsze trzeba zwrócić uwagę, że większość życia społecznego (przynajmniej tego internetowego) przeniosła się do social mediów. Użytkownicy spędzają tam długie godziny przeglądając zdjęcia swoich przyjaciół, prowadząc konwersację, oglądając memy, czytając wiadomości czy oglądając kabarety i inne filmiki. Na Facebooku można również dokonać zakupu (marketplace) a nawet stworzyć konwersację grupową z pracy i grupę uczniów na studiach. Kiedyś do wykonania tych czynności potrzebne było odwiedzenie GG czy innego komunikatora, by porozmawiać, allegro, by dokonać zakupów internetowych, portali informacyjnych by zdobyć najnowsze wiadomości ze świata, czy założenie specjalnego forum dla grupy pracowników czy studentów z jednej grupy.

Po drugie reklama w Social Mediach jest dostowana perfekcyjnie. Często nawet nie zorientujemy się, że własnie zapoznaliśmy sie i skorzystaliśmy z reklamy. Przypominają one najzwyklejsze posty, dzięki czemu wyglądają naturalnie i niczym już nie przypominają tych denerwujących reklam zasłaniających najważniejsze informacje na stronie. Dzisiaj reklamy w Social Mediach wywołują tylko pozytywne emocje, co jeszcze kiedyś było nie do pomyślenia. Dodatkowo bardzo szerokie opcje w kampanii reklamowej umożliwiają dopasowanie reklamy pod wiele czynników. Jednym z najważniejszych jest oczywiście grupa docelowa. Dzięki temu reklamy wyświetlają się tylko osobom w danym wieku, z odpowiednim wykształceniem, zainteresowaniami oraz również pod względem historii wyszukiwań.