Content marketing, linkowanie oraz część techniczna – tyle w skrócie można powiedzieć o pozycjonowaniu sklepu internetowego. Jednak te trzy aspekty mieszczą w sobie wiele działań, bez których osiągnięcie wysokiej pozycji w Google byłoby niemożliwe. Na czym więc konkretnie polega pozycjonowanie sklepów internetowych?

Content marketing

To głównie tworzenie treści zarówno na blogu firmowym oraz poza obrębem sklepu internetowego. Content marketing jest odpowiedzią na potrzeby klientów i ma niezwykle istotny wpływ na działania SEO. Wpisy na blogu pozycjonuje się pod frazy z długiego ogona, dzięki czemu teksty mają duże szanse na wyświetlenie się na pierwszej stronie organicznych wyników wyszukiwania. 

Dodatkowo content marketing to artykuły publikowane na zewnętrznych, często zaprzyjaźnionych serwisach, np. w formie wywiadów czy wpisów gościnnych. Content marketing można bardzo ładnie połączyć z linkowaniem zewnętrznym.

Linkowanie

Mamy tu na myśli zarówno linkowanie zewnętrzne, jak i wewnętrzne. Specjaliści SEO uważają, że to odnośniki z zewnętrznych serwisów mają większy wpływ na pozycjonowanie sklepów, dlatego też większość osób przykuwa do nich większą uwagę. Jednak jest to błędne podejście. Pomijanie linkowania wewnętrznego często sprawia, że sklepy same z siebie blokują uzyskiwanie wysokich pozycji w SERP-ach przez własne podstrony. 

Odpowiednio ułożone linki wewnętrzne tworzą strukturę sklepu i pomagają robotom Google podróżować między jedną podstroną, a drugą. To zaś jest niezwykle istotne w zrozumieniu tematyki sklepu i szybkiego indeksowania poszczególnych podstron. 

Techniczne SEO

Szybkość ładowania sklepu, jego responsywność czy szyfrowanie – to właśnie aspekty techniczne. Odpowiadają one za prawidłowe działanie sklepu internetowego. Warto o nich pomysleć jeszcze przed postawieniem witryny. Ich ustawieniem powinien się zając specjalista od SEO lub programista, gdyż w tej części istnieje ryzyko popełnienia wielu błędów. 

Techniczne działanie sklepu należy też sprawdzać regularnie w miarę dodawania nowych produktów do sklepu oraz w przypadku zwiększenia się liczby użytkowników przeglądających witrynę.