Pozycjonowanie strony internetowej to pojęcie kluczowe w kwestii możliwości znalezienia portalu przy pomocy wyszukiwarki. Potrzebują tego zarówno portale informacyjne, blogi, strony firm czy sklepy internetowe. Czynniki, które wpływają na odpowiednie pozycjonowanie owiane są tajemnicą. Można spotkać informację, że zmieniają się one co jakiś czas i gotowej recepty nie ma. Oczywiście jest to prawdą, jednak istnieje kilka najważniejszych rzeczy, które pozytywnie wpłyną na wysokość wyświetlania się w wyszukiwarce.

Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową? Lepiej zrobić to samemu czy zaufać profesjonalnej firmie?

Odpowiedź na pierwsze pytanie jest banalna. Pozycjonowac stronę trzeba, by ktokolwiek mógł na nią trafić. Tak działają wyszukiwarki internetowe. Mało kto zna dokładny adres strony www. Drugie pytanie to już bardziej skomplikowana odpowiedź. Można samemu zadbać o pozycjonowanie strony internetowej, jednak będzie z tym sporo pracy, a jeśli się na tym nie znasz i zarabiasz duże pieniądze na czym innym – stracisz sporo czasu, który mógłbyś przeznaczyć na zarobek. Jednak w momencie, gdy prowadzisz małą, lokalną firmę, na przykład zakład fryzjerski czy gabinet kosmetyczny, warto będzie nawet samemu wykonać podstawową stronę internetową i zadbać o jej odpowiedni wygląd i treści SEO-Friendly, które wspomogą pozycjonowanie. 

Co wpływa na pozycję strony w internecie?

Czynników jest oczywiście mnóstwo. Najważniejsze to jednak wyżej wspomniane treści SEO-Friendly. Oznacza to odpowiednie opisy produktów, wygląd strony, dodawanie artykułów tematycznych, a to wszystko powinno zawierać sporo fraz kluczowych wpisywanych w przeglądarkę i odpowiedzi na najpopularniejsze pytania. 

Kolejną sprawa jest obecność w internecie. Wykupienie reklam GoogleAds, artykuły sponsorowane na portalach branżowych z odnośnikiem do swojej witryny, reklama na Facebooku przekierowująca na własną stronę oraz współpraca i partnerstwo z innymi witrynami i umieszczenie wzajemnych poleceń i linków do stron. To wszystko pozytywnie wpływa na pozycjonowanie.

Ilość odwiedzeń i ruch na stronie – jest to związane oczywiście z dobrą pozycją, ponieważ tworzy się błędne koło. Dobrze wypozycjonowana strona nakręca ruch, a duża ilość odwiedzeń powoduje, że strona jest popularna i wyświetla się na pierwszych pozycjach. Dlatego warto wspomóc ilość odwiedzeń i na przykład nie udostępniać wszystkiego na portalach społecznościowych. Na przykład cennik usług warto by znalazł się tylko na stronie internetowej, tak samo artykuły tematyczne. To wszystko niejako zmusi użytkowników do odwiedzenia strony internetowej.

Podsumowując – te trzy rady pomogą zadbać o witrynę firmy, bloga czy sklep internetowy, jednak głównie dla lokalnych, małych przedsiębiorców. By konkurować z największymi stronami internetowymi, firmami i blogami, warto będzie rozpocząć współpracę z profesjonalną firmą marketingu internetowego, bo utrzymanie strony na wysokim poziomie, dodawanie ciągle nowych, ciekawych artykułów napisanych przyjaźnie dla wyszukiwarek zajmuje sporo czasu i jest trudne techniczne, jeśli ktoś się na tym nie zna.