Nie jest tajemnicą, że content marketing przynosi wiele wymiernych korzyści w zakresie promocji marki. Jednak sam marketing treści ma różne oblicza i w różny sposób może być wykorzystywany. Jedną z jego form jest gated content. Czym jest oraz kiedy i w jaki sposób go wykorzystać?

Czym jest gated content?

Ogólnie rzecz ujmując, gated content polega na przygotowywaniu i oferowaniu zamkniętych treści użytkownikom w zamian za wykonanie przez nich określonego działania. Takim działaniem może być wypełnienie formularza kontaktowego bądź zapisanie się na newsletter. Po wykonaniu określonej czynności użytkownik może pobrać materiał i zapoznać się z jego treścią. Gated content wykorzystywany może być na różnych etapach działań marketingowych i sprzedażowych. Jego celem może być pozyskanie kontaktu do potencjalnego klienta, zachęcenie do skorzystania z oferty czy budowanie pozytywnego wizerunku firmy.

Jakie materiały można tworzyć w ramach gated contentu?

W celu prowadzenia działań z zakresu gated contentu stosować można różnego rodzaju materiały. Dobrym przykładem będzie tu e-book. Cechują się bardzo dużą skutecznością w gated contentu. Wielu użytkowników chętnie bowiem wypełnia formularz kontaktowy i pozostawia swoje dane w zamian za możliwość pobrania e-booka. Pamiętać jednak trzeba, aby był to e-book dobrej jakości, aby zawierał interesujące treści i praktyczne rozwiązania. Innymi słowy, użytkownik, który pozostawił swoje dane kontaktowe, musi być zadowolony z tego, co otrzymał. W innym wypadku cała akcja promocyjna zakończy się niepowodzeniem. W ramach gated contentu często wykorzystuje się również webinary, czyli interaktywne spotkania z określonym prowadzącym dla ograniczonej liczby uczestników. Dużym zainteresowaniem cieszą się zwłaszcza webinary edukacyjne. Wielu użytkowników z chęcią wykona określone działanie, jak np. pozostawienie swoich danych, aby móc w takim spotkaniu uczestniczyć. Często spotkać można się również z wykorzystaniem kursów mailingowych w działaniach z zakresu gated contentu. W ramach za wypełnienie formularza użytkownik otrzymuje dostęp do darmowego kursu mailowego. Wspomnieć można jeszcze o oferowaniu wersji próbnych (demo) różnego rodzaju produktów oferowanych przez firmę. Jest to bardzo dobre rozwiązanie zwłaszcza dla firm z branży IT zajmujących się tworzeniem różnego rodzaju oprogramowania. Innym rozwiązaniem jest oferowanie bezpłatnego okresu próbnego w zamian za realizację przez użytkownika określonego działania.

Jakie są zalety gated contentu?

Jak można się domyślić, stosowanie gated contentu wiąże się z konkretnymi i wymiernymi zaletami. Przede wszystkim jest to bardzo skuteczna metoda pozyskiwania leadów, co później bezpośrednio przełożyć może się na wzrost sprzedaży oferowanych produktów lub usług. Gated content pozwala na budowanie bazy potencjalnych klientów, a tym samym na budowanie trwałych relacji z klientami. Dodatkowo jest to skuteczny sposób na budowanie pozycji eksperta w branży, w której firma działa.